תפילת הדרך לנסיעה

יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתּוֹלִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתַצְעִידֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתִּסְמְכֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתַגִּיעֵנוּ לִמְחוֹז חֶפְצֵנוּ לְשָׁלוֹם, (אם חוזר באותו יום מוסיף: וְתַחְזִירֵנוּ לְשָׁלוֹם ) וְתַצִּילֵנוּ מִכַּף כָּל-אוֹיֵב וְאוֹרֵב בַּדֶּרֶךְ, וּמִכָּל מִינֵי פֻּרְעָנֻיּוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא לָעוֹלָם, וְתִתְּנֵנוּ לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רוֹאֵינוּ, וְתִשְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ, כִּי אֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּן אָתָּה. בָּרוּךְ אַתָּה [*יְהֹוָה] שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה: * תימנים לא אומרים את השם, אשכנזים רק אם הנסיעה יותר מ- 4 ק"מ וספרדים יותר מ- 72 דק'

הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל-רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ:

וְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ וַיִּפְגְּעוּ בוֹ מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים:

וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב כַּאֲשֶׁר רָאָם מַחֲנֶה אֱלֹהִים זֶה וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא מַחֲנָיִם: (ג' פעמים)

וַיִּסָּעוּ וַיְהִי חִתַּת אֱלֹהִים עַל הֶעָרִים אֲשֶׁר סְבִיבוֹתֵיהֶם וְלֹא רָדְפוּ אַחֲרֵי בְּנֵי יַעֲקֹב: (ג' פעמים)

לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה. לִישׁוּעָתְךָ יְהֹוָה קִוִּיתִי. קִוִּיתִי יְהֹוָה לִישׁוּעָתְךָ. קִוִּיתִי לִישׁוּעָתְךָ יְהֹוָה. יְהֹוָה לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי. יְהֹוָה קִוִּיתִי לִישׁוּעָתְךָ.

יְבָרֶכְךָ יְהֹוָה וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: יִשָּׂא יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם:

הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ מַלְאָךְ לְפָנֶיךָ לִשְׁמָרְךָ בָּדָּרֶךְ וְלַהֲבִיאֲךָ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר הֲכִינֹתִי:

הלכות תפילת הדרך

אם אתם מחפשים מידע בנושא תפילת הדרך לנסיעה הגעתם למקום הנכון. אימתי יש להתפלל את תפילת הדרך? יש להגיד את תפילת הדרך כשנוסעים בדרך ממקום אחד אל מקום אחר. קבלו כאן באתר מידע רב לגבי תפילת הדרך לנסיעה.

קיימת מחלוקת אצל הפוסקים מה ההגדרה של דרך. בהמשך הדברים ההלכה לפי הספרדים והאשכנזים:

  • אשכנזים: דרך נקראת כך כשהיא לכל הפחות באורך של 4 ק"מ.
  • ספרדים: דרך נקראת כך כשהיא לפחות באורך של 72 דקות זמן נסיעה. אם הדרך שנוסעים בה עוברת דרך ישובים אחרים, אז אין להגיד שם ומלכות בברכה.
  • יוצאי תימן יגידו בכל מקרה את תפילת הדרך בלי להגיד שם ומלכות על פי פסיקת הרמב"ם.

באיזה שלב צריך לומר את תפילת הדרך?

ככלל, אומרים את תפילת הדרך כשיוצאים מן העיר. יש להיזהר מלהגיד את תפילת הדרך תוך כדי נסיעה אלא רק במקרה שאומרים את התפילה בעל פה ולא מתוך סידור. כולנו תקווה שקיבלתם את המידע שרציתם בנושא תפילת הדרך לנסיעה ואתם מוזמנים לחפש באתר לקבל מידע נוסף.

תפילת הדרך
תפילת הדרך
חוות דעת

דירוג 4.8/5 מספר חוות דעת 5