תפילת הדרך לטיול

יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתּוֹלִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתַצְעִידֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתִּסְמְכֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתַגִּיעֵנוּ לִמְחוֹז חֶפְצֵנוּ לְשָׁלוֹם, (אם חוזר באותו יום מוסיף: וְתַחְזִירֵנוּ לְשָׁלוֹם ) וְתַצִּילֵנוּ מִכַּף כָּל-אוֹיֵב וְאוֹרֵב בַּדֶּרֶךְ, וּמִכָּל מִינֵי פֻּרְעָנֻיּוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא לָעוֹלָם, וְתִתְּנֵנוּ לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רוֹאֵינוּ, וְתִשְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ, כִּי אֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּן אָתָּה. בָּרוּךְ אַתָּה [*יְהֹוָה] שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה: * תימנים לא אומרים את השם, אשכנזים רק אם הנסיעה יותר מ- 4 ק"מ וספרדים יותר מ- 72 דק'

הַמַּלְאָךְ הַגֹּאֵל אֹתִי מִכָּל-רָע יְבָרֵךְ אֶת הַנְּעָרִים וְיִקָּרֵא בָהֶם שְׁמִי וְשֵׁם אֲבֹתַי אַבְרָהָם וְיִצְחָק וְיִדְגּוּ לָרֹב בְּקֶרֶב הָאָרֶץ:

וְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ וַיִּפְגְּעוּ בוֹ מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים:

וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב כַּאֲשֶׁר רָאָם מַחֲנֶה אֱלֹהִים זֶה וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא מַחֲנָיִם: (ג' פעמים)

וַיִּסָּעוּ וַיְהִי חִתַּת אֱלֹהִים עַל הֶעָרִים אֲשֶׁר סְבִיבוֹתֵיהֶם וְלֹא רָדְפוּ אַחֲרֵי בְּנֵי יַעֲקֹב: (ג' פעמים)

לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהֹוָה. לִישׁוּעָתְךָ יְהֹוָה קִוִּיתִי. קִוִּיתִי יְהֹוָה לִישׁוּעָתְךָ. קִוִּיתִי לִישׁוּעָתְךָ יְהֹוָה. יְהֹוָה לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי. יְהֹוָה קִוִּיתִי לִישׁוּעָתְךָ.

יְבָרֶכְךָ יְהֹוָה וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: יִשָּׂא יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם:

הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ מַלְאָךְ לְפָנֶיךָ לִשְׁמָרְךָ בָּדָּרֶךְ וְלַהֲבִיאֲךָ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר הֲכִינֹתִי:

הלכות תפילת הדרך

אם אתם מחפשים מידע בנושא תפילת הדרך לטיול הגעתם למקום הנכון. מתי צריך להתפלל את ברכת תפילת הדרך? יש לאמור את תפילת הדרך כשנוסעים בדרך ממקום למקום. ראו כאן באתר את כל המידע לגבי תפילת הדרך לטיול.

קיימת חילוקי דעות אצל הפוסקים לגבי מה נקרה דרך. להלן ההלכה לפי הספרדים והאשכנזים:

  • אשכנזים: דרך צריכה להיות לפחות באורך של 4 ק"מ.
  • לפי הספרדים, דרך צריכה להיות לפחות באורך של 72 דקות זמן נסיעה. במידה והדרך של הנסיעה עוברת דרך ישובים אחרים, אזי אין להגיד שם ומלכות בברכה.
  • יוצאי תימן יגידו בכל מצב את תפילת הדרך בלי להגיד שם ומלכות על פי הרמב"ם.

באיזה שלב צריך לומר את תפילת הדרך?

יש לומר את תפילת הדרך כשיוצאים מן העיר לאחר 74 מטרים בערך. יש להימנע מלומר את תפילת הדרך תוך כדי נסיעה אלא רק במקרה שאומרים את התפילה בעל פה ולא מתוך סידור. אנחנו מקווים שמצאתם את האינפורמציה שרציתם בנושא תפילת הדרך לטיול ואתם יכולים לחפש באתר לקבל מידע נוסף.

תפילת הדרך
תפילת הדרך
חוות דעת

דירוג 4.8/5 מספר חוות דעת 5